Sök:

Sökresultat:

2596 Uppsatser om Homogena produkter - Sida 1 av 174

Oh, look - It's coffee o'clock! : En studie om konsumentens beslutsprocess vid köp av homogena produkter, samt studiet av ett företags arbete med varumärkesstärkande aktiviteter på en homogen produktmarknad

It is important, for companies operating on a homogeneous product market, to understand and adapt to customer needs. Since coffee is a homogeneous product in food retail it is vital for coffee companies to work extensively with differentiation and the fierce competition. The prevailing homogenity makes it difficult for companies to develop the product itself and must therefore work to create added value to the product.The purpose of this thesis is to carry out a study on consumer decision-making when purchasing homogeneous products, and to examine how companies work to strengthen their brand and gain market share in a homogeneous product market. The market that this thesis highlights is the coffee market.To answer the purpose of this thesis the writers have conducted a questionnaire survey regarding consumers? decision-making process and interviewed two marketing managers for two major actors on the coffee market.

Med utgångspunkten i kulturlager... : vid en studie av Uppåkra

Syftet med uppsatsen är att studera möjligheterna men kulturlager som utgångspunkt när man analyserar arkeologiskt källmaterial, då fokus för det mesta ligger på fynden. Tidigare forskning som rör Uppåkras generella förekomst av homogena kulturlager visar ofta en bristfällig förankring i kulturlagren som källmaterial. En oberoende analys av kulturlagren som omger kulthuset ger nya tolkningsmöjligheter som pekar på att de religiösa ritualerna i Uppåkra innefattat en central kremeringsplats för tillresande människor i regionen. Studien visar att kulturlager kan ha en stor informationspotential, under förutsättning att de har bevarats och dokumenterats under goda omständigheter..

Risksamhället, konsumenten och producentansvaret på elektroniska och elektriska produkter.

Uppsatsen behandlar producentansvar för elektriska och elektroniska artiklar, konsumenten och risksamhället (Ulrich Beck). Syftet är att belysa producentansvaret för el-produkter ur ett konsumentperspektiv. För att göra detta har jag gjort en kvalitativ intervju med kommunal tjänsteman vid Norrköping kommun, intervjuer med återförsäljare i Norrköping, flödesschema över el-produkter och information och slutligen har producentansvaret för el- produkter analyserats med utgångspunkt i Becks verk Risksamhället. El-produkter inebär tidstypiska risker för den reflexiva moderniseringsprocessen. Producentansvaret för el-produkter kan ses som ett försök att lösa problematiken kring resurser som hamnat på fel plats.

Jag är inte bara den där zigenarkvinnan som kommer in med min stora kjol! : En kvalitativ studie om diskriminering av finskromska kvinnor

Syftet med studien är att genom simulerade observationer och intervjuer med finska romer, skapa en förståelse för hur samhället bemöter finsk romska kvinnor. Avsikten är att se om omgivningens bemötande påverkar finsk romska kvinnor i det vardagliga livet och om bemötandet skiljer sig mellan homogena och mångkulturella områden. Studien är kvalitativ och har en hermeneutisk metodstrategi. Som teoretiska utgångspunkter för denna studie har tre teorier valts: Paulina de los Reyel och Masoud Kamalis teori om den strukturella diskrimineringen av de andra, Erving Goffmans teori om stigma och Howard Beckers stämplingsteori. Dessa tre teorier visar hur omgivningens bemötande påverkar finsk romska kvinnor och om skillnader finns mellan homogena och mångkulturella områden.

Kusin Vitamin : En studie om vitaminförpackningars olika attribut

Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilka förpackningsrelaterade attribut som utgör en tilltalande vitaminförpackning.Metod: Studien lutar sig på en kvalitativ metod och för att få fram material som svarar på syftet har intervjuer med åtta stycken respondenter genomförts.Slutsats: De slutsatser som dragits är att mellanstora rundade förpackningar medskruv/?plopp?-lock föredras samt att blått och grönt är attraktiva färger för vitaminförpackningar. Tydlig, både innehålls- och utformningsmässig, information är även av stor vikt..

E-handel : En studie kring utvecklingen av e-handeln i Sverige med inriktning på möbelbranschen.

Vår slutsats är att det krävs att produkten är standardiserad och att kunderna känner till produkten för att företaget ska ha större chans att kunna sälja sina produkter via Internet. Detta då kunderna inte är lika beroende av den fysiska kontakten. Detta anser vi är anledningen till att endast ett fåtal möbelföretag använder sig av e-handel. Detta då alla möbelföretags produkter inte är standardiserade och kunderna inte känner till dem. Vilket innebär att alla möbelföretags produkter inte lämpar sig för e-handel.

E-handel - En studie kring utvecklingen av e-handeln i Sverige med inriktning på möbelbranschen.

Vår slutsats är att det krävs att produkten är standardiserad och att kunderna känner till produkten för att företaget ska ha större chans att kunna sälja sina produkter via Internet. Detta då kunderna inte är lika beroende av den fysiska kontakten. Detta anser vi är anledningen till att endast ett fåtal möbelföretag använder sig av e-handel. Detta då alla möbelföretags produkter inte är standardiserade och kunderna inte känner till dem. Vilket innebär att alla möbelföretags produkter inte lämpar sig för e-handel.

Marknadsundersökning : Produkter för hästsport

Uppsatsen innehåller en marknadsundersökning inom området för hästsportprodukter och närmare bestämt användandet av kylande- och värmande produkter på hästens ben. Urvalet till denna kvantitativa undersökning är aktiva inom rid- och travsporten.Markandsundersökningen är genomförd på uppdrag av ett företag för en eventuell lansering av produkt inom det aktuella området. Undersökningsresultatet visar när kylande- och värmande produkter används till hästar och även var aktiva hämtar information om nya produkter.Syftet med undersökningen är att undersöka marknaden för den nya produkten, hitta målgruppen för produkten, undersöka priskänslighet samt se på vilka marknadskanaler som är mest lämpliga..

Internetpoker : En studie i köpbeteendet hos pokerproffs

Arbetet behandlar hypotesen om huruvida personer som har sin primärinkomst från Internetpokerspel har homogena köpvanor eller inte. Med hjälp av konsumentteori och kvalitativa intervjuer med ett antal pokerproffs fösöker denna studie ge svar på detta..

Vilka egenskaper kan vara viktiga hos opinionsledare för att få retrosexuella män att bli mer metrosexuella i sitt konsumentbeteende?

Funktion är en egenskap som tillfredställer ett behov hos retrosexuella män. Männen börjar använda produkterna först när problemet och behovet uppstår. Intrycket av begreppet skönhet skapar repulsion för dessa män. Opinionsledaren för metrosexuella produkter hustru, barn och sambo. Vår undersökning visar att opinionsledaren är en kvinna.

Kling eller klang?: om möjligheterna att kombinera orkesterinstrumentsamt sökandet efter den homogena ensemblen

Denna uppsats undersöker hur blås- och stråkinstrument kan kombineras i en kammarensemble för att tillsammans uppnå en homogen klang. Åtta böcker i orkestrering har studerats med huvudsaklig inriktning på anvisningar som är relevanta för kammarensemble med enkelbesatt stråkgrupp. Vidare har tre verk för kammarensemble studerats: Louis Spohrs Nonett, Arnold Schönbergs Kammarsymfoni nr 1 och orkestermellanspel ur Benjamin Brittens opera The Turn of the Screw. Utdrag ur de tre verken analyseras utifrån samklangs- och balansaspekter och jämförs med innehållet i orkestreringsböckerna. Ett lyssningstest har genomförts där en testgrupp har fått lyssna på skalor som spelas av olika instrumentkombinationer.

Effekten av varumärkes beskrivning på studenters attityd kring värdering och ägande av produkter

Denna studie utgörs av ett explorativt experiment. Det som har legat i fokus för denna studie har varit att mäta attityd gentemot varumärkes produkter. Eftersom det har skett genom experiment har det centrala varit att se hur attityden påverkas. Studien använder sig av vissa teorier kring varumärken som råd och tips i upplägget av experimentet. En av hypoteserna som ställdes i studien var att positiv beskrivning av varumärkes produkter ger högre utfall i värderandet och viljan att äga produkten än neutral beskrivning.

Intelligenta hem : Nula?gesanalys fo?r en bra investering

Utvecklingen inom intelligenta hem med produkter som avser ljud och bild ga?r snabbt frama?t. Ett stort problem fo?r konsumenter a?r att veta vilka produkter som ska ko?pas fo?r att fa? de funktioner och egenskaper man a?r ute efter. Da?rfo?r ma?ste en va?gledning info?r inko?p go?ras.Fo?r att kunna go?ra en va?gledning info?r ett inko?p har en nula?gesanalys av produkter, tekniker och system gjorts.

Projekt privat webshop

Beställaren har efterfrågat för sin hobbyverksamhet en egen webshop där hon kan sälja sina produkter. Beställaren vill ha en användarvänlig sida för att kunna locka så bred publik som möjligt. I framtiden så kan sidan utvecklas till att låta fler säljare ha sina produkter på sidan. Sidan ska ha grundläggande funktioner som en fungerande varukorg, tydlig produktvy samt ett gränssnitt för att administrera produkter. De språk som sidan har utvecklats i är PHP, HTML5, MySQL och CSS.

Utveckling av webbshop

Detta examensarbete riktar in sig på utveckling av en webbshop åt företaget DPFlashes. Webbshoppen ska ha funktioner som låter användare lägga till produkter i en kundvagn. Användarna ska ha möjlighet att registrera sina uppgifter på webbshoppen samt lägga en order för valda produkter. För att DPFlashes ska ha en så översiktlig vy av webbshoppen ska en administratörs sida skapas där produkter, kategorier och användare skall kunna administreras. Förslaget på webbshop jag fått fram har alla dessa funktioner utom funktionen att lägga en order för kund.

1 Nästa sida ->